چه پرده ای برای خانه شما مناسب است؟

چه پرده ای برای خانه شما مناسب است؟

ixce_p3.jpg

اگر خانه شما کوچک است پیشنهاد می شود که از پرده پذیرایی با رنگ روشن و پارچه های سبک مانند تور و حریر، به ویژه حریرهای هم رنگ دیوار، استفاده کنید. این پرده ها در عین شیک بودن و سادگی، این امکان را برای شما فراهم می کنند که از حداکثر نور طبیعی برای نوردهی فضای مورد نظر خود استفاده کنید. همان طور که می دانید به کارگیری رنگ های روشن و استفاده از نور زیاد باعث می شود که خانه شما بزرگ تر به نظر برسد. بنابراین برای خانه های کوچک هرگز نباید از پرده هایی با پارچه های ضخیم، سنگین و طرح دار با گل های بزرگ و شلوغ استفاده کنید. پارچه های مخمل نیز انتخاب مناسبی برای خانه های کوچک نیستند.

اگر سقف خانه شما کوتاه است، نباید از والان و کتیبه های شلوغ و پر نقش و نگار استفاده کنید؛ به جای آن می توانید به سراغ قاب های چوبی ساده و ظریف رفته و به این ترتیب باعث بلندتر به نظر رسیدن ارتفاع سقف سالن پذیرایی خانه خود شوید. همچنین می توانید قد پرده را بلندتر از پنجره تان، از سقف تا کف زمین، در نظر بگیرید و با ایجاد خطای دید کاری کنید که سقف خانه تان بلندتر به نظر برسد.

در صورت کم نور بودن خانه تان باید حتما از پرده های نازک و ظریف مانند پرده های حریر و توری استفاده کنید. اصلی ترین دلیل استفاده از پرده، کم کردن نور محیط است و طبیعتا وقتی فضای مورد نظر شما کم نور است نیازی به استفاده از پرده های ضخیم با رنگ های تیره نیست.

اگر سالن پذیرایی خانه شما پنجره های چند تکه دارد، به طور مثال روی یک دیوار دو پنجره با فاصله نسبتا کم دارید، می توانید از یک پرده عریض تر برای هر دو پنجره استفاده کنید. به این ترتیب خانه تان بزرگ تر به نظر می رسد. این مدل پرده بسیار شیک تر و زیبا تر از استفاده از چند پرده کوچک و جدا برای پنجره ها است.

1ex9_p4.jpg

اما اگر فاصله این دو پنجره زیاد باشد، دیگر نمی توان از این ترفند استفاده کرد. در این صورت برای پر کردن فضای خالی بین پنجره ها می توانید تابلویی روی دیوار نصب کرده یا از دکور و سنگ های آنتیک استفاده کنید.

برای سالن هایی که پنجره های کوچکی دارد، فرقی نمی کند که پنجره ها کوتاه باشد یا قدی، در هر صورت بهتر است از پرده های بلند از سقف تا کف زمین استفاده کنید. پرده های کوتاه بیشتر برای فضاهایی مانند اتاق خواب مناسب هستند تا سالن پذیرایی. علاوه بر طول پرده، بهتر است هنگام دوخت پرده های پذیرایی کمی هم عرض پرده را بیشتر از عرض پنجره در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ مناسب برای پرده به دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی شما بستگی دارد. بهتر است اگر از مبلمان و فرش های پر نقش و نگار و شلوغ استفاده کرده اید، از پرده های ساده استفاده کنید و برعکس؛ اگر در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی منزل خود از مبل های تک رنگ و فرش هایی با طرح و نقش خلوت تر استفاده کرده اید، به سراغ پرده های سلطنتی کلاسیک بروید.

برای سالن هایی که در دکوراسیون آن ها از یک یا دو رنگ استفاده شده است، بهتر است پرده هایی با رنگ های شاد به کار ببرید و از همان رنگ در کوسن و رومیزی و ... نیز استفاده کنید تا یک هارمونی در خانه خود به وجود آورید.

شما می توانید ضمن دریافت مشاوره رایگان از آقای پرده، آلبومی از انواع نمونه پرده های پذیرایی را مشاهده کرده و پرده مناسبی برای سالن پذیرایی منزل خود تهیه کنید. به این منظور می توانید با شماره های 09122726154 و 09902918257 تماس حاصل فرمایید.

منبع: اطلاع نیوز

پنل اس‌ ام‌ اس چیست

qb9j_w4.jpg

اگر بخواهید در مقیاس‌های بالا و برای افراد زیادی (مثلاً تمام مشتریان فروشگاهتان یا تمام خانم‌های زیر ?? سال تهران و یا هزاران موارد مشابه دیگر) اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید، قطعاً نمی‌توانید یک موبایل دستتان بگیرید و برای همه اس ام اس بفرستید!

مطمئناً باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، این امکان را به شما بدهد تا به تمام کاربران‌تان یکجا پیامک بفرستید. پنل اس‌ام‌اس قرار است دقیقاً همین‌ کار را برای شما انجام بدهد. در این مقاله همه‌چیز را درباره یک پنل اس ام اس به شما توضیح می‌دهیم.

پنل اس‌ ام‌ اس چیست؟

اجازه بدهید که قبل از جواب دادن به این سوال، یک گفت‌وگویی بین خودمان داشته باشیم که اصلاً چه نیازی هست که شما یک پنل اس ام اس برای کسب‌وکارتان بخرید؟

چرا باید پنل اس ام اس داشته باشم؟

همان‌طور که قطعاً خودتان هم می‌دانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً می‌توانیم بگوییم که ??% از آدم‌ها از موبایل استفاده می‌کنند. بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد به یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در تمام جهان تبدیل شده است. برای تمام کسب‌وکارهایی که‌ می‌خواهند در بازار رقابتی امروز حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است.

از طرفی دیگر، کسب‌وکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بی‌واسطه را دارد. یک سامانه پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که در مقیاس‌های مختلف (مثلا محله، شهر و …) کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن پیام شما را به مخاطبانتان برساند؟

بالاخره پنل اس ام اس چیست؟

خب! وقتش رسید تا برویم سراغ اصل مطلب! برای اینکه خوب با ماهیت پنل ارسال اس ام اس آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنم تا اول به مثال زیر توجه کنید:

حتماً شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های خودتان را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با پنل اس ام اس هم به همین سادگی است.

پنل اس ام اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است که به شما اجازه می‌دهد تا مشتریان‌تان را مدیریت کنید و برای آن‌ها پیامک‌ انبوه ارسال کنید.

حالا مشتریان شما می‌تواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگ‌تر اهالی یک شهر یا کشور را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سخت‌افزار یا برنامه جانبی خاصی می‌توانید مشتریان خودتان را دسته‌بندی کنید و پیامک‌های متناسب با هر دسته را ارسال کنید.

پنل اس ام اس چه قابلیت‌هایی در اختیار من می‌گذارد؟

یک پنل پیامکی که مناسب کسب‌وکار شما باشد، علاوه‌بر ویژگی‌های پایه مثل ارسال و دریافت پیامک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد؛ مثلاً می‌تواند به گروه سنی خاصی پیامک ارسال کند یا منطقه خاصی از کشور را تحت پوشش قرار بدهد و پیامک شما را به صنف یا دست? شغلی ویژه‌ای بفرستد. در ادامه تمام این ویژگی‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

قابلیت ارسال پیامک

شما می‌توانید در لحظه به شماره تمام مشتریان خودتان، ارسال انبوه انجام بدهید. اگر بانک شماره‌های شما کوچک است یا به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کردید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید در یک سامانه پیامکی، بانک شماره‌های حاضر و آماده‌ای وجود دارد تا شما بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن بازاریابی پیامکی‌تان را شروع کنید.

قابلیت دریافت پیامک

همان‌طور که شما می‌توانید از طریق پنل اس ام اس به مشتریان‌تان پیامک ارسال کنید، آن‌ها هم می‌توانند به شما اس‌ام‌اس بزنند!

در واقع پنل اس ام اس یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریانتان است. شما از این طریق می‌توانید نظرات مشتریانتان را جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب بدهید و خیلی موارد دیگر که می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد.

قابلیت گزارش گیری

شاید تا اینجای داستان برای شما این پرسش پیش آمده باشد که حالا چگونه می‌توانید بفهمید چند درصد از پیامک‌های شما به دست مشتریانتان رسیده‌ است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در پنل اس ام اس وجود دارد؟

پاسخ ما قطعاً برای شما رضایت‌بخش است. در یک پنل اس ام اس قابلیت گزارش‌گیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که شما یک پیامک را ارسال می‌کنید می‌توانید ببینید که پیامک ارسالی شما در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت شما با سه وضعیت مواجه هستید:

  1. وضعیت رسیده به گوشی
  2. وضعیت رسیده به مخابرات
  3. نرسیده به گوشی (در این حالت هزینه‌ شما بازگشت داده می‌شود.)

توجه داشته باشید در صورتی که پیامک شما به دست مشتری نرسیده باشد هزینه آن عیناً به شما بازگشت داده می‌شود و حتی می‌توانید گزارش هزینه برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید.

چه کسی فیبرهای نوری را اختراع کرده است؟

 

فیبرهای نوری

صدها سال است که انسان ها به کمک بازتاب نور خورشید در طی روز و استفاده از نور فانوس در شب ارتباط برقرار کرده است. سیگنال دهنده های نیروی دریایی هنوز هم به کمک چراغ های چشمک زن قدرتمند برای انتقال پیام های رمزگذاری شده به کشتی های دیگر استفاده می کنند. ارتباطات نوری محدود به نقاط و خطوط ساده نوری نشده است.این واقعیت جالب است که الکساندر گراهام بل اندکی پس از اختراع تلفن خود دستگاهی را به نام “فوتوفون” اختراع کرد. فوتوفون بل، پرتوی بازتاب شده ی نور خورشید را بر روی یک دتکتور سلنیومی در فاصله چند صد متری متمرکز می کرد.

درواقع فوتوفون،یک وسیله ارتباطی با قابلیت تراگسیل صدا از طریق یک پرتو نور بود.

با این دستگاه ، بل میتوانست یک پیام صوتی را از طریق پرتوی نور منتقل کند. این ایده برای سالهای طولانی باقی ماند. اخیرا ، ایده انتقال نور از طریق فیبر نوری نازک دوباره زنده شده و در فناوری ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از نور به عنوان موج حامل در فیبر نوری نسبت به حامل های موج رادیویی برتری هایی از قبیل پهنای باند بسیار وسیع تر و مصونیت از تداخل الکترومغناطیسی دارد.

همچنین از فیبر های نوری برای انتقال نور به مکان های غیرقابل دسترس استفاده می شود . استفاده از ابزارهای دارای فیبر نوری در صنعت بسیار رایج است و اهمیت آنها به عنوان ابزارهای تشخیصی در پزشکی اثبات شده است.

اخیراً فناوری فیبر نوری به یک سیستم ارتباطی با قابلیت های بسیار عظیم تبدیل شده است.

یکی از ویژگی های چنین سیستمی ، توانایی آن در انتقال هزاران مکالمه تلفنی ، چندین برنامه تلویزیونی و سیگنال های بیشمار بین ایستگاه ها از طریق یک یا دو فیبر نوری انعطاف پذیر و نازک است. بدون شک به دلیل ظرفیت فوق العاده حمل اطلاعات ( پهنای باند) سیستم فیبر نوری ، دستگاه هایی نظیر تلویزیون دو طرفه طراحی شده است که قبل از توسعه فیبر نوری بسیار پرهزینه بوده است.

علاوه بر ارائه پهنای باند بسیار گسترده ، سیستم فیبر نوری دارای کابل های بسیار نازک و سبک وزن است. فیبر نوری به همراه محافظش معمولاً ?.? میلی متر قطر دارد ، اما می تواند با یک دسته سیم مسی به قطر ?.?? سانتی متر که اکنون برای حمل همان مقدار سیگنال استفاده می شود ، جایگزین شود.

فیبرهای نوری چگونه کار می کنند؟

انتشار نور در فیبر نوری مستلزم این است که نور کاملاً درون فیبر محدود شود.

این امر با انعکاس داخلی کامل و انکسار مداوم انجام می شود.

انواع مختلف فیبر های نوری

سه نوع فیبر نوری وجود دارد که بر اساس مدل پخش نور توسط آنها، طبقه بندی می شوند:

?. فیبر نوری تک حالتی یا سینگل مد (Single-mode)

?. فیبر نوری چند حالتی یا مالتی مد (Multimode)با ضریب شکست پله ای

?. فیبر نوری چند حالتی یا مالتی مد (Multimode)با ضریب شکست مرحله ای

?.فیبرهای نوری ریزساختار(microstructured) نوع جدیدی ازفیبر های نوری هستند که با سه مورد فوق تفاوت هایی دارند. تفاوت اصلی این دو ، در روش کنترل نور می باشد.

چرا باید درباره ی انواع مختلف فیبر های نوری اطلاع داشته باشید؟

استفاده از انواع مختلف فیبرهای نوری برای برقراری ارتباط ، به شناخت صحیح آنها وابسته است. مهندسان ارتباطات یا تکنسین های شبکه ، قبل از طراحی شبکه ای ازفیبر های نوری باید به خوبی از اصول اولیه فیبر های نوری و کارایی آنها آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خوبی تصمیم گیری کنند.

شناختن فیبر های نوری به شما کمک می کند تا براساس نیاز خود یک تصمیم هوشمندانه بگیرید.

تک حالتی و چند حالتی بودن فیبر نوری یعنی چه؟ / نظریه حالت چیست؟

ما قصد داریم داده ها را با استفاده از نور انتقال دهیم. از این رو ، از فیبرهای نوری استفاده می کنیم . فیبر های نوری کابلهای مخصوصی هستند که می توانند پرتوی نور را هدایت کنند.

برای درک رفتار امواج الکترومغناطیسی در موج برها ، از نظریه ای استفاده می کنیم که به عنوان تئوری حالت شناخته می شود. تئوری حالت در اصل امواج الکترومغناطیسی را بر اساس طول موج به حالت های مختلف طبقه بندی می کند. شما می توانید در ادامه ی این مقاله تئوری حالت نور را یاد بگیرید.

فیبر نوری تک حالتی یا سینگل مد (Single-mode)

single mode fiber optic cable

همان طور که از نام آن پیدا است ، این نوع فیبر نوری تنها یک حالت نور را منتقل می کند. به عبارت دیگر ، می تواند تنها یک طول موج از نور را در طول خود حمل کند.

این طول موج معمولاً ???? نانومتر یا ???? نانومتر است.

ممکن است شما فکر کنید که این امر ، قابلیت انتقال اطلاعات را محدود می کند. اما فیبر نوری تک حالتی بسیار بهتر ازفیبر های نوری چند حالتی کار می کند زیرا پهنای باند بیشتری دارد و بنابراین سرعت آن بی نظیر است.

جالب است که بدانید فیبر های تک حالتی بعد ازفیبر های چند حالتی به وجود آمده اند. درواقع آنها جدیدتر از کابل های چند حالتی هستند.

این کابل ها می توانند با داشتن یک هسته کوچک فقط یک حالت نور را انتقال دهند. درواقع می توانیم بگوییم که در اصل قطر هسته به اندازه ی طول موج نوری است که از آن عبور می کند.

فقط لیزرها به عنوان منبع نور استفاده می شوند. نور مورد استفاده درفیبر های تک حالتی در بخش مرئی طیف قابل رویت نیستند.

از آنجا که نور در یک مسیر مستقیم حرکت می کند ، تلفات کمتری دارد و می توان از آن در برنامه هایی که به مسافت طولانی تر نیاز دارند استفاده کرد.

یک نقطه ضعف فیبر تک حالتی این است که جفت شدن آنها سخت است.

فیبر نوری چند حالتی یا مالتی مد (Multimode)

multi mode fiber optic cable

همانطور که از نام آن پیدا است ، این نوع ازفیبر های نوری اجازه می دهند تا چندین حالت نور در امتداد محور آنها حرکت کنند.

برای توضیح بیشتر می توانیم بگوییم ، آنها می توانند این کار را با داشتن هسته قطورتر انجام دهند.

طول موج امواج نور درفیبر های چند حالتی در طیف مرئی از ??? تا ???? نانومتر قرار دارند.

بازتاب امواج داخل فیبر چند حالتی در هر حالت با زوایای مختلفی اتفاق می افتد. در نتیجه ، بر اساس این زاویه ها ، تعداد بازتاب ها می توانند متفاوت باشند.

از آنجا که اساس فیبر نوری برای برقراری ارتباط ، بازتاب داخلی است ، تمام حالت های دارای زاویه حادثه که باعث انعکاس کامل داخلی نمی شوند ، توسط روکش جذب می شوند.

ما می توانیم حالتی با مرتبه بالاتر داشته باشیم ، امواج عرضی بر محور موجبر موج می توانند بارها منعکس شوند. در حقیقت ، به دلیل افزایش بازتاب در زوایای غیرمعمول ، حالت های مرتبه بالاتر می توانند کاملاً درون کابل از بین بروند.

حالت های دارای مرتبه پایین نسبتاً عرضی یا حتی کاملاً مستقیم اند و از این رو نسبتاً بهتر هدایت می شوند.

دو نوع فیبر نوری چند حالتی وجود دارد:

  • فیبر نوری چند حالتی یا مالتی مد (Multimode)با ضریب شکست پله ای
  • فیبر نوری چند حالتی یا مالتی مد (Multimode)با ضریب شکست پله ای مرحله ای

types of multimode fiber stepped index and graded index

  1. فیبر نوری چند حالتی یا مالتی مد (Multimode)با ضریب شکست پله ای

ضریب شکست هسته مولتی مد در کل کابل یکنواخت است.

  1. فیبر نوری چند حالتی یا مالتی مد (Multimode)با ضریب شکست پله ای مرحله ای

ضریب شکست هسته از شعاع مرکزی تا سطح آن تغییر می کند.

این موضوع چه اهمیتی دارد؟

اگر به شکل فیبر های چند حالتی با ضریب شکست پله ای و مرحله ای نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که امواج موجود در فیبر چند حالتی با ضریب شکست پله ای در زمانهای مختلف به یک نقطه واحد می رسند. این امر به این دلیل است که حالت های مختلف ،سرعت های مختلفی دارند. در نتیجه این امر باعث کاهش پهنای باند می شود. به این کار پراکندگی یا تحریف میانی گفته می شود.

با این حال ، این مسئله با استفاده ازفیبر های مالتی مد با ضریب شکست مرحله ای قابل کاهش است.

فیبر های نوری ریزساختار

اینها انواع جدیدی از کابل های فیبر نوری هستند. آنها مفهومی کاملاً متفاوت از استفاده از نور برای برقراری ارتباط را بیان می کنند. در انواع فیبر های نوری که در بالا به آنها اشاره شد ، انتقال نور به دلیل وجود بازتاب کلی داخلی و شاخص های انکسار هسته و روکش انجام می شد. درفیبر های نوری ریزساختار ، از ساختار فیزیکی موج بر در مقیاس نانو برای هدایت نور استفاده می شود.

انواع مختلف فیبر های نوری ریزساختار عبارت اند از:

• کریستال های فوتونی

•فیبر های Air-clad یا double-clad

•فیبر های فرنل

منابع :

https://physicsabout.com/fiber-optic/

https://technobyte.org/types-of-optical-fibers-structure-of-optical-fibers/

 

The post چه کسی فیبرهای نوری را اختراع کرده است؟ appeared first on فروشگاه اینترنتی نود - Node Shop.

متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

اگر تا به حال دندان از دست داده باشید یا افرادی را بشناسید که به دنبال جایگزینی دندان های از دست رفته شان هستند ، حتماً نام ایمپلنت دندان به گوشتان خورده است. ایمپلنت دندان یکی از نوین ترین و پر طرفدارترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته یا پوسیده است. در این روش از یک پایه فلزی در داخل استخوان فک استفاده می شود. این پایه حکم همان ریشه دندان را خواهد داشت و سپس روکش دندانی بر روی آن سوار می شود. ایمپلنت به طور کلی محبوبیت زیادی دارد که با هم به علت آن را در زیر بررسی می کنیم.

نسیم آنلاین: اگر تا به حال دندان از دست داده باشید یا افرادی را بشناسید که به دنبال جایگزینی دندان های از دست رفته شان هستند ، حتماً نام ایمپلنت دندان به گوشتان خورده است. ایمپلنت دندان یکی از نوین ترین و پر طرفدارترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته یا پوسیده است. در این روش از یک پایه فلزی در داخل استخوان فک استفاده می شود. این پایه حکم همان ریشه دندان را خواهد داشت و سپس روکش دندانی بر روی آن سوار می شود. ایمپلنت به طور کلی محبوبیت زیادی دارد که با هم به علت آن را در زیر بررسی می کنیم.

متخصص ایمپلنت دندان

مانند هر تخصص دیگری ایمپلنت نیز یکی از شاخه های تخصصی در عرصه دندان پزشکی به حساب می آید. بنابراین نیاز به متخصص مربوط به خود را دارد. متخصص ایمپلنت کسی است که مطالعه ، آموزش و تحقیقات طولانی مدت و در این زمینه را داشته و مانند دندان پزشک عمومی به کلیه زمینه های دهان و دندان اشراف ندارد ولی به طور اختصاصی در زمینه ایمپلنت دندان مهارت کافی دارد و معمولاً در مراکز تخصصی ایمپلنت نیز مشغول به کار هستند.

اجزای ایمپلنت دندان

nyvk_m3.gif

ایمپلنت دندان از سه قسمت اصلی تشکیل می شود. در نظر داشته باشید که این سه قسمت همیشه ثابت نیستند. به عنوان مثال مینی ایمپلنت ها از دو قسمت تشکیل می شوند. اما نکته ای که مهم است این است که این سه قسمت سه رکن اصلی ایمپلنت و در اغلب آن ها ثابت هستند.

این سه قسمت شامل فیکسچر ، اباتمنت و تاج دندان هستند.

فیکسچر پایه فلزی ایمپلنت است که باید در داخل استخوان فک چفت و محکم شود و قرار است ریشه جدید دندان مصنوعی باشد. بنابراین بار اصلی ایمپلنت بر دوش آن است و بسیار مهم است که توسط متخصص به درستی کاشته شود.

اباتمنت عضو میانی یا همان رابط در ایمپلنت دندان است. از این رو به آن رابط می گویند به واسط ارتباطی میان پایه و روکش دندان است و این دو قسمت اصلی را به یکدیگر متصل می کند.

روکش یا همان تاج دندان که بار زیبایی ایمپلنت دندان را به دوش می کشد ، محصول نهایی است که بیرون از لثه برای نمایش باقی می ماند. روکش های ایمپلنت به طور مختص برای هر شخص متناسب با ظاهر دندان های طبیعی وی تهیه و تولید می شوند. از این رو از منظر طبیعی بودن در سطح بالایی قرار دارند.

مراحل انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از طولانی ترین عمل های دندان به حساب می آید. حال با هم پروسه انجام صفر تا صد آن را بررسی می کنیم.

در ابتدا فرد پس از تشخیص اینکه ممکن است به ایمپلنت دندان احتیاج داشته باشد به مرکز تخصصی ایمپلنت و نزد یک متخصص مربوطه مراجعه می کند. بعد از بررسی های لازم و مشاهده عکس ها و رادیولوژی های مربوط به دندان تصمیم نهایی با مشورت متخصص اتخاذ می شود. در صورتی که پیش نیاز هایی قبل از عمل مورد نیاز باشد ابتدا باید آن ها را رفع و رجوع کرد. یکی از این موارد احتمال کمبود استخوان در منطقه تحت عمل است. از آنجایی که مستقیماً با استخوان فک سر و کار داریم باید استخوان فک به میزان کافی وجود داشته باشد و در غیر این صورت پیش از انجام ایمپلنت دندان باید پیوند استخوان انجام شود تا میزان استخوان به حد کافی برسد.

همچنین پیش نیاز دیگر این است که اگر قرار است ایمپلنت به جای دندان پوسیده این جایگزین شود ، آن دندان کشیده شود.

بعد از رفع همه این موارد در نخستین روزی که برای انجام اصل عمل مراجعه می کنید کار با بی حسی موضعی آغاز می شود. هدف نخست دستیابی به استخوان فک است. بنابراین کار با برشی بر روی لثه در منطقه مورد نظر جهت دسترسی به استخوان ادامه می یابد. حال نیاز به یک مته برای ایجاد حفره بر روی استخوان فک می باشد. این حفره باید دقیقاً در جای مورد نظر ایجاد شود تا مبادا صدمه ای به سایر عصب های حساس استخوان بزند و همچنین اندازه آن باید به میزان مناسب باشد تا ایمپلنت بدون مشکل در آن جاسازی شود. پس از محکم شدن فیکسچر در داخل استخوان محافظی بر روی آن گذاشته می شود و سپس بیمار مرخص می شود. اکنون استخوان فک نیاز به چند ماه استراحت برای برقراری پیوند میان پایه و استخوان را دارد. در طول این مدت باید استراحت برقرار باشد و فشاری به ایمپلنت وارد نشود تا از جایش تکان بخورد و ریسک شکستش را بالاتر ببرد. همچنین در طول این مدت تاج دندان مورد نظر فرد در لابراتور تولید می شود.

پس از گذشت زمان استراحت و مراجعه مجدد و بررسی های لازم توسط متخصص جها اطمینان از برقراری پیوند و استحکام وضعیت بین استخوان و پایه به سراغ ادامه ماجرا می رویم.

اکنون نوبت به قراردهی اباتمنت رسیده است. پس دوباره برشی بر روی لثه انجام می شود و اباتمنت همانند پیچ بر روی فیکسچر قرار می گیرد و سپس تاج دندان تهیه شده بر روی آن سوار می شود و بخیه های نهایی و کار تمام است.

در نهایت تذکر های نهایی و توصیه های پزشکی توسط جراح به شما توضیح داده می شود. این توصیه ها جهت بالا رفتن طول عمر ایمپلنت لازم الاجرا است.

فیلم واقعی ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از عمل ایمپلنت دندان معمولاً دو دسته کلی دارند. یکی مراقبت های اولیه و دیگری مراقبت های طولانی مدت.

در مورد مراقبت های اولیه مراقبت از تحت فشار قرار نگرفتن ایمپلنت و همچنین استفاده از مواد غذایی و نرم در همین راستا است.

در مورد مراقبت های طولانی مدت مسواک زدن روزانه ، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان شویه می تواند بسیار کارساز باشد.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از جدید ترین قیمت های ایمپلنت دندان به سایت مراجعه کنید.

هزینه ایمپلنت

منبع : نسیم آنلاین

 

 

کتابفروشی آنلاین

کتابفروشی آنلاین کاواک از سال ???? فعالیت خود را در زمینه‌ی بررسی و معرفی کتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعالیت به جهت همراهی و اشتیاق و جذب مخاطبین بیشتر بر آن شدیم تا وبگاه کاواک را راه اندازی نماییم.
هدف اصلی کاواک معرفی مجموعه‌ای از بهترین و تازه‌ترین‌های نشر ایران و جهان است که برای تمامی گروه های سنی از جمله کودک و نوجوان ارائه می گردد. وبگاه کاواک قصد دارد با کیفیتی مطلوب و در کمترین زمان ممکن فرایند ارسال و تحویل را چه در داخل و چه در خارج از کشور برای کتاب‌خوانان عزیز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ی کاواک و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزیزان خواهد بود. همچنین فعالیت کاواک در فضای مجازی از جمله توییتر، اینستاگرام، تلگرام و گودریدز ادامه‌ داشته و منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

خرید کتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومی, هنری, روانشناسی, کودک و نوجوان, درسی و دانشگاهی و غیره
از کتابفروشی کاواک

:heavy_check_mark: دارای نماد اعتماد الکترونیک
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنیا
:heavy_check_mark: تحویل فوری کتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالای دویست هزار تومان ارسال رایگان

جهت مشاهده‌ کتابها به وب سایت کاواک مراجعه نمایید:
https://www.cavack.com

هم‌ چنین می‌ توانید جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفی و نقد کتاب,تازه‌ های نشر,نویسندگان, شخصیت‌ های برجسته و غیره به مجله‌ی کاواک مراجعه نمایید:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبکه‌ های اجتماعی بپیوندید : cavackonline#
اینستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، یوسف آباد، خیابان اسدآبادی، پلاک ???، طبقه اول، واحد ?
شماره تماس : 88061153