با لگو چی بسازیم


لگو یکی از اسباب بازی های محبوب کودکان است که در مجموعه ها و مدل های مختلف طراحی و عرضه می شود. پس از دیدن لگو، ممکن است به این فکر کرده باشید که چگونه با لگو بازی کنید. یا با لگو چه بسازید. از آنجایی که این سازه های شایان ستایش در اندازه های مختلف تولید می شوند، بسیاری از مردم نمی دانند چگونه با آنها بازی کنند و فرزندان خود را سرگرم کنند. در این مطلب قصد داریم به سوال پرتکرار با لگو چی بسازیم پاسخ دهیم.

معرفی بازی لگو

همانطور که می دانید اسباب بازی های لگو یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین اسباب بازی های کودکان است. این اسباب بازی های فکری می توانند تاثیر مثبتی بر حافظه و تمرکز کودکان داشته باشند. علاوه بر کودکان، بسیاری از بزرگسالان نیز برای افزایش تمرکز و دقت این بازی را انتخاب می کنند.

چگونه با لگو بازی می کنید؟

برخی از مدل های لگو به گونه ای طراحی شده اند که نقشه های زیادی دارند و بازیکنان می توانند با استفاده از آن ها ساختمان های جالبی را از روی تخیل خود بسازند. برخی از لگوها نیز دارای دفترچه راهنما دارند تا بازیکنان بتوانند به راحتی به اهداف مورد نظر خود برسند. با این حال در بسیاری از مواقع افراد همچنان با یک سوال مهم روبرو هستند و آن این است که با لگو چه بازی کنیم؟ در آینده به چند ایده برای بازی با لگو در موقعیت های مختلف خواهیم پرداخت.

1 - ایجاد یک مدل جدید

اگر نمی دانید چگونه با لگو بازی کنید، باید بگوییم که ساده ترین راه برای بازی با این اسباب بازی ساخت یک بنای تاریخی یا معروف به کمک قطعات لگو است. به عنوان مثال می توانید به ساختمان های مختلفی مانند خانه، مدرسه، دانشگاه، استادیوم و ... فکر کنید. ساده ترین راه این است که تصاویر مکان های مختلف را در گوگل جستجو کنید و بر اساس آنها تصاویری از ساختمان خود ایجاد کنید.

2- از تخیل خود برای ایجاد الگوهای جدید استفاده کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید مدل های جدیدی برای بازی با لگو بسازید و ساختمان مورد علاقه خود را انتخاب کردید، می توانید برخی از قطعات را جایگزین کنید و از خلاقیت خود برای طراحی آن استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یا فرزندتان در میان ماشین های لگو، لگو نینجاگو، لگو هری پاتر یا هر مدل دیگری یک لگو خریده اید، می توانید هر بار که بازی می کنید برخی از طرح ها را تغییر دهید. شما محدودیتی برای ایجاد تغییرات ندارید و می توانید هر بار از یک قالب جدید استفاده کنید.

3- با استفاده از دانش فیزیک برج های قوی بسازید.

وقتی فکر می کنید با لگو چه بازی کنید، محبوب ترین بازی که به ذهن می رسد قطعا ساخت ساختمان های مختلف است. هر بار که ساختمان شما سقوط می کند، باید به این فکر کنید که چگونه می توانید پایه برج خود را تقویت کنید تا بتوانید آن را حتی بالاتر بسازید. در این صورت باید یک پایه پهن و محکم انتخاب کنید.

برای این منظور می توانید از انتهای مربع و مستطیل برای پایه های خود استفاده کنید و با اضافه کردن به هر سطح، مطمئن شوید که پایه های شما می توانند برج را پشتیبانی کنند. هر زمان که برج شما بالا می رود، می توانید از قطعات ترکیب شده برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. شما همچنین می توانید این بازی را با دوستان خود انجام دهید و یک بازی رقابتی بسازید.

4- شخصیت های مورد علاقه خود را از طریق شخصیت های بازی لگو بسازید

اگر می پرسید که چگونه با لگو بازی کنید، می توانید شروع به ایجاد شخصیت هایی کنید که دوست دارید. آجرهای مختلف لگو به شما این امکان را می دهد که از هر قسمت برای خلق شخصیت های مختلف مانند دایناسورها یا ابرقهرمانان استفاده کنید. اگر آنها را دوست دارید، لگوهای مختلفی مانند لگو دایناسور، لگو پارک ژوراسیک، لگو مارول، لگو اسپایدرمن و غیره وجود دارد.

همانطور که در بالا ذکر شد، امروزه لگوها در طرح های مختلف از جمله شخصیت های کارتونی زیادی در بازار موجود هستند. به همین دلیل، شخصیت مورد نظر شما نیز ممکن است در بازار موجود باشد.