از ساز و کار فاشیسم تا کنسول افتخاری

از ساز و کار فاشیسم تا کنسول افتخاری

تازه های نشر

کتاب ساز و کار فاشیسم

جیسن استنلی | مترجم: بابک تختی | انتشارات نگاه

نویسنده کتاب ساز و کار فاشیسم، خود را صرفا به بازبینی و بررسی حکومت‌های گذشته فاشیستی و نازیستی محدود نمی‌کند او درون مایه‌های فاشیسم را از دل جهان امروز، بیرون میکشد و نشان می‌دهد چگونه فاشیسم و نازیسم هنوز زنده است؛ از هیتلر تا ترامپ، از اردوگاه آشویتس تا «مجرم» خواندم سیاه پوست‌ها، از یهود ستیزی تا اسلام هراسی.
لب کلام جیسن استنلی آن است که آنها صرفا زاییده توهم و قدرت طلبی سیاست‌مداران است. از آن جا که مضامین این کتاب بسیار معاصر است. می توان آن را نسخه‌ای روزآمد از مفاهیم کلاسیک در باب فاشیسم دانست.

کتاب کنسول افتخاری

گراهام گرین | مترجم: احمد میرعلایی | نشر نو

گروهی از انقلابی‌ها در یکی از شهرهای کوچک آرژانتین نقشه ربودن سفیر آمریکا را طراحی می‌کنند اما به اشتباه کنسول افتخاری انگلستان را می ربایند… همه شخصیت‌های اصلی این رمان پر کشش که گرین در کمال استادی بر پیرنگ آن مسلط است،ناگریزند در مواجهه با بی‌عدالتی‌ها و مظالم این دنیای خشن فداکارانه در ازای خشنودی وجدان خویش محرومیت‌هایی را تحمل کنند. سرانجام پیش‌تر «پیروزی» به نظر می‌آمد، پس از نیل به اهداف چونان شکستی تلخ جلوه می‌کند.
گراهام گرین دراین اثر با واقع‌بینی و طنز ظریف و رشک‌برانگیز خاص خود، خواننده را به مشارکت در وقایع و اندیشه‌های داستان وا می‌دارد، بی آن که معلم اخلاق جلوه کند.

کتاب ایام آموختن

آن ویازمسکی | مترجم: قاسم روبین | نشر مرکز

کتاب ایام آموختن یا به عبارتی مرارت آموختن روایتی است مستند از زندگی گدار و همسرش آن ویازمسکی، که دانشجوی فلسفه است و بازیگر دختری برخاسته از محیط و خانواده‌ای پایبند اصول و سنت و نوه‌ی فرانسوا موریاک نویسنده. آنچه در کتاب می‌گذرد، نه محدود و منحصر به گزارشی خطی، که بازتابی است از زندگی و سینما و درس و دلباختگی زوجی که آینه‌ی هم‌اند، تلفیقی از زندگی فردی و حیات اجتماعی این دو در دوره‌ای از تاریخ …

فروشگاه کتاب کاواک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.